Leren is vooruitgang in Zelfbewustzijn

Het is soms heel lastig om leren te vangen. Het causale verband tussen training en leereffect is niet altijd klip en klaar. Je weet soms zelf ook niet waar je iets geleerd hebt, maar je constateert wel een verschil in mindset of gemoedstoestand. Onder leerdoelen voor een training komen soms thema’s vandaan, die veel verder gaan dan een nieuwe skill leren; het gaat om je essentie. Dan is een training slechts een ontbranding om daarmee aan de slag gaan. Andersom geldt ook: hoe kon ik me zo druk maken om “mezelf positioneren” (leerdoel) dat nu zo eenvoudig lijkt? “Ik ga gewoon zeggen wat ik er van vind”. Dr. Carl G. Jung zei: “Elke vooruitgang en elke prestatie van de mens staat in verbinding met een vooruitgang in zelfbewustzijn.” Zo ook de voorbeelden hiervoor; je bewustzijn neemt toe en daar ga je door aan de slag. Wij zetten in onze trainingen bewust verschillende specialisten in die ieder op een andere golflengte dat bewustzijn raken. Onze experts in de Masterclass Change Management hebben we gevraagd naar wat hun insteek is:
  • Patty Kruiswijk: “meer begrijpen waarom ze doen wat ze doen en wat daarvan de voor- en de nadelen zijn”
  • Peter Blokland: “het creëren van rust, ruimte en vertraging; vertragen om te versnellen”
  • Stefan Smit: “rust en overzicht” en “bewust werken aan effecten en niet alleen aan deliverables”

In de beide Masterclasses Change Management:

  • Masterclass Alles verandert. Jij ook? – Management Expedition: inschrijving open tot 25 februari 2022
  • Masterclass Leiden in verandering – Management Expedition: nog 2 plekken voor editie van 19-23 juni 2022

wordt leren een genot door een mix van verschillende golflengtes raken en binnen en buiten werken op een locatie in relatieve afzondering.

Zie voor meer uitleg: